Wat als luxemerken A-segmenters gaan produceren?

Hoi autofabrikanten, jullie missen nog een niche

luxemerken A-segmenters gaan produceren?
luxemerken A-segmenters gaan produceren?
luxemerken A-segmenters gaan produceren?
luxemerken A-segmenters gaan produceren?
luxemerken A-segmenters gaan produceren?
luxemerken A-segmenters gaan produceren?
luxemerken A-segmenters gaan produceren?
luxemerken A-segmenters gaan produceren?
luxemerken A-segmenters gaan produceren?
luxemerken A-segmenters gaan produceren?
luxemerken A-segmenters gaan produceren?
luxemerken A-segmenters gaan produceren?
luxemerken A-segmenters gaan produceren?
luxemerken A-segmenters gaan produceren?

In tijden waar autofabrikanten hun stinkende best doen om elk denkbare niche te vullen, blijft er één eigenaardig segment ongemoeid: het premium A-segment. Zit daar dan geen geld? (Spoiler: nope).

Aston Martin probeerde het met de Cygnet (wat in de basis gewoon een Toyota iQ was). De Cygnet was geen directe aanval op het premium A-segment, maar hij was uit de nood geboren. Iets met uitstootbeperking. Ze pakten de geflopte iQ en maakte er hun eigen flop van. Voorspelbaar genoeg kreeg de kleine Aston geen navolging.

Maar wat als autofabrikanten besluiten wél deze niche te bevolken? Budget Direct Car Insurance (want dat doen verzekeringsmaatschappijen tegenwoordig) maakte een stel voorbeelden van Rolls-Royce, McLaren, Lamborghini, Koenigsegg, Ferrari, Bugatti en Bentley.

De mate van geslaagdheid verschilt per auto, maar de city-Rolls ziet er nog wel geinig uit. Overigens sluiten we niet uit dat een creatieve Japanner al lang een Rolls-Royce-neus op een kei-car geplakt heeft, en dat dit ding ergens op de wereld al werkelijkheid is.


preview


Nieuwste van TopGear

Autonieuws