De nieuwe Porsche 911 GTS zuigt...

...lucht naar binnen via een turbo

Porsche 911 GTS
Porsche 911 GTS

De nieuwe Porsche 911 GTS zuigt vet hard… lucht naar binnen via een turbo. In maart komt het nieuwste Elfje de line-up versterken. De opgepepte Carrera vervangt zijn atmosferische boxer door een 3,0-liter turbomotor. Gelukkig nog altijd met zes cilinders. De Porsche 911 GTS levert 450 pk via een handgeschakelde zevenbak of een PDK-transmissie. Hij is direct leverbaar als Coupé, Cabriolet en Targa. De 911 4 GTS is het snelst en doet 0 naar 100 in 3,6 seconden. De GTS (zonder vierwielaandrijving) heeft de hoogste top van 312 km/u.

De Coupé en Cabriolet zijn als achterwiel- en vierwielaandrijvers leverbaar. De Targa krijgt altijd vierwielaandrijving. Je herkent de driftbare variant aan een zwarte strip tussen de achterlichten; bij de rallykundige versies is deze rood. Alle uitvoeringen krijgen het wijdere onderstel van de vierwielaandrijver mee en hebben daarom een dikke bakka van 1,85 meter breed.

Een Porsche 911 GTS herken je aan de donkere achterlichten en zwarte accenten over de hele carrosserie. De CO2-verspreiders hangen in het midden van de bumper en zijn ook zwart uitgevoerd. De rondetijden van de circuitdagen die je toch niet rijdt, kun je bijhouden op de stopwatch van het Sport Chrono-pakket. De Porsche Track Precision-app is verder verbeterd. Rijgegevens kunnen automatisch worden opgeslagen op de smartphone. Ze kunnen bovendien zeer gedetailleerd worden weergegeven én geanalyseerd. De Nederlandse prijzen van de Porsche 911 GTS beginnen bij 156.700 euro.

Nu moet je dus kiezen uit de Carrera GTS, Carrera 4 GTS, Carrera GTS Cabrio, Carrera 4 GTS Cabrio en de Targa 4 GTS. Heb je het volledige 911-gamma nog scherp? Nog één keertje dan: Carrera, Carrera S, Carrera GTS, Turbo, Turbo S. De nieuwe GT3 en GT3 RS komen nog. De 911 R is helemaal uitverkocht.


Nieuwste van TopGear

Autonieuws