Je ziet de Ford EcoSport niet vaak rijden. In Nederland zijn er in drie jaar tijd iets meer dan 2.300 exemplaren van de SUV verkocht. De nieuwe Ford EcoSport SUV moet ervoor gaan zorgen dat we er straks op elke straathoek eentje zien staan. Dat is tenminste waar Ford op hoopt.

De reden dat de oude versie geen doorslaand succes was in een wereld waar crossovers populairder zijn dan de paus, komt vooral omdat je te weinig kwaliteit kreeg voor te veel geld. Hij reed niet onaardig, maar de prijs was dusdanig hoog, dat je meer afwerking voor je euro’s zou verwachten.

Is dat probleem opgelost in de nieuwe Ford EcoSport?

Eh, dat is nog lastig om te zeggen. Ford zegt namelijk nog niks over de prijzen van dit nieuwe model. Wel weten we dat de 1,0-liter EcoBoost-motor zijn rentree maakt, die zowel in een 100 pk als een 125 pk uitvoering beschikbaar is. Daarnaast kun je ook dieselen in een 1,5-liter EcoBlue-motor met 125 pk, waardoor je ook gelijk een minder vrolijk persoon wordt. De EcoBoost-motor is wel fijn en die motor betekent gelijk dat de EcoSport waarschijnlijk zijn fijne rijgedrag behoudt.

Zoals het een brave crossover betaamt, is deze EcoSport te bestellen in veel verschillende kleuren, heeft hij veel connectiviteit en wordt je geholpen door allerlei slimme systemen. Het interieur is nog steeds niet zo luxueus uitgerust als zijn rivalen, maar je hebt nu in ieder geval wel een klein touchscreen. Als je snel wilt lijken, terwijl iedereen weet dat je dit niet bent, kun je nu kiezen voor de ST-line. Dit geeft de EcoSport een aantal snel-ogende designelementen, maar dit is alleen maar schone schijn.

Later dit jaar zal de nieuwe Ford EcoSport verkrijgbaar zijn. Dan kun je alleen nog maar kiezen uit de 1,0-liter EcoBoost met 125 pk. In het midden van 2018 zullen ook de overige motoren beschikbaar worden, maar dit maakt niet uit, want je bent waarschijnlijk toch het beste af met de 1,0-liter EcoBoost.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)