Vers van de pers kwam Citroën vandaag met een nieuw concept voor een compacte SUV; de C-Aircross. Zijn unieke identiteit, zoals ze zelf zeggen, is gebaseerd op de state of mind van de nieuwe C3. Een soort voortborduursel. Maar eigenlijk gewoon de hoge versie van hun b-segmenter, want die moet je tegenwoordig als zelfrespecterend merk hebben.

Het uiterlijk van de Citroën C-Aircross lijkt dus gewoon kneiterveel op de C3 en dat is geen slecht iets. Van de stootkussens aan de zijkanten tot een boosogend – maar niet erg dreigend – voorkantje. De zijkant is wel anders, lijkt nu op een busje. Is dat niet geweldig? In plaats van de standaard vier handgrepen, zijn er nu nog maar twee over. De deuren openen van het middenuit naar buiten. Zelfmoorddeuren dus. Cool. De stootkussens zijn nu een stuk beter weggewerkt in het design zodat mensen minder spontaan de neiging hebben om ze daadwerkelijk uit te testen.

En het interieur van de Citroën C-Aircross dan?

Het interieur heeft een onwijze boost gehad. Citroën spreekt over een rustige uitstraling. Wij krijgen er vooral koppijn van. Ironisch dat ze de kleur ‘Vitamin-rich Orange’ noemen. Een mandarijntje dus; die zou juist voor een goede gezondheid moeten zorgen. De ontwerper lag waarschijnlijk met migraine thuis en daarom mocht de stagiair aan de slag met de velgen. Dat verklaart een hoop.

Neem genoeg paracetamol mee naar als je op 7 maart naar de autosalon van Genève gaat, want daar zie je de Citroën C-Aircross voor het eerst in het echt.

Reacties

  • N. heeft op 7 februari 2017 geschreven:

    Net als dat, aan het taalgebruik te zien, jullie stagiair dit heeft geschreven…

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)