Eindelijk! Na vergaderingen, groepsgesprekken en vooral felle discussies is het dan zover: de winnaar van de Maybach-ontwerpwedstrijd is bekend. We hebben er hard over nagedacht en hebben besloten om niet één maar zelfs twee winnaars uit te roepen.
 
De einduitslag:
 
Op een gedeelde eerste plaats zijn geëindigd Gerben Robijn met een Comfortable Driving Experience en Thomas Zegers met de Mid-engine Maybach. Zij krijgen allebei vanzelf een mega Top Gear-pakket thuisgestuurd.
 
Gilbert van Veldhuizen en Erik Bouwers verdienen ondanks het feit dat ze niet gewonnen hebben, toch een eervolle vermelding.
 
Voor diegene die wel hebben meegedaan maar niet zijn genoemd: bedankt voor jullie deelname, en treur niet: we zorgen ervoor dat er morgenmiddag weer een geheel nieuwe wedstrijd online staat! Je kunt hier trouwens alle inzendingen bekijken.
 
Waarom onze keuze:
 
Mid-engine Maybach
Het idee achter dit ontwerp doet het hart van elke autoliefhebber sneller kloppen. De luxe en het comfortabele van een Maybach in combinatie met de motor en het bijbehorende geluid van een Ferrari. Door de plaatsing van de motor op deze wijze, zal de gewichtsverdeling stukken beter zijn en moeten snelheden van boven de 320 km/u haalbaar zijn. Smullen als je dicht rijdt, oordoppen in als je toch besluit het dak open te zetten.
 
Maybach Comfortable Driving Experience
Het lijkt ons inderdaad de meest comfortabele manier om te rijden, of in dit geval gereden te worden anders maak je ongetwijfeld brokken. Dus het plaatje in combinatie met de naam maakt deze Maybach tot een terechte winnaar. We zouden zelf alleen andersom gaan liggen: dat is beter voor de chauffeur en beter voor je eigen uitzicht. Ritten bij nacht zijn van harte aan te bevelen, een sterrenhemel maakt enige romantiek altijd wel los…
 
Hatchbach 62
Kies je zelf voor de Landaulette of een wat snellere als de Mid-engine? Dan kan je ‘het vrouwtje’ bekoren met een Hatchbach 62. Die is een stuk makkelijker achteruit in te parkeren en biedt net zo veel ruimte om de halve P.C. Hooft leeg te kopen of een kerel te overrijden waarvan zijn programma aldaar het niveau van z’n achternaam niet overstijgt.
 
Harmonica Maybach
Deze deed ons denken aan de extra lange bussen op het centraal station van Utrecht. Leuke oplossing voor diegene die een Maybach toch iets te benauwd vinden en als je toch zo’n ding kunt betalen, dan kun je de bewoners van Utrecht Centraal vast ook een warme hap aanbieden. In je Maybach…

Reacties