Investeringsobject: Volkswagen New Beetle RSI

New Beetles schattig? Deze niet

Volkswagen New Beetle RSI
new-beetle-rsi-te-koop-2017 (2)
new-beetle-rsi-te-koop-2017 (11)
new-beetle-rsi-te-koop-2017 (11)
new-beetle-rsi-te-koop-2017 (11)
new-beetle-rsi-te-koop-2017 (11)
new-beetle-rsi-te-koop-2017 (11)
new-beetle-rsi-te-koop-2017 (11)
new-beetle-rsi-te-koop-2017 (11)
new-beetle-rsi-te-koop-2017 (11)
new-beetle-rsi-te-koop-2017 (11)
new-beetle-rsi-te-koop-2017 (11)
Volkswagen New Beetle RSI
new-beetle-rsi-te-koop-2017 (2)
new-beetle-rsi-te-koop-2017 (11)
new-beetle-rsi-te-koop-2017 (11)
new-beetle-rsi-te-koop-2017 (11)
new-beetle-rsi-te-koop-2017 (11)
new-beetle-rsi-te-koop-2017 (11)
new-beetle-rsi-te-koop-2017 (11)
new-beetle-rsi-te-koop-2017 (11)
new-beetle-rsi-te-koop-2017 (11)
new-beetle-rsi-te-koop-2017 (11)
new-beetle-rsi-te-koop-2017 (11)

Heb jij nog een slordige halve ton liggen die smeekt om geïnvesteerd te worden? Dat treft: een zeldzame Volkswagen New Beetle RSI staat te koop. De verkoper noemt de pittig dure Kever met 44.243 kilometer op de teller ‘betaalbaar’. En hij kan nog best eens gelijk hebben; Volkswagen bouwde slechts 250 exemplaren en dit is nummertje 56.

Wat is het verhaal achter de Volkswagen New Beetle RSI?

Lang, lang geleden, in een land hier niet zo heel ver hiervandaan, bouwde men een Kever. Deze Kever vloog niet, kon je niet plat stampen, maar groeide uit tot een van de bestverkochte auto’s aller tijden. Dit verhaal is bekend. In 1997 bedacht Volkswagen een nieuwe versie van het iconische apparaat, maar deze prins werd een kikker. Het imago van de Kever holde hard achteruit omdat het publiek de auto ‘te vrouwelijk’ vond. Volkswagen gaf daarom de opdracht om een imagobooster te bouwen. Het resultaat? De Volkswagen New Beetle RSI.

Wat is er anders aan de Volkswagen New Beetle RSI?

Om te beginnen maakte Volkswagen ‘m breder en stoerder. Dankzij een dieet van anabolen en kipfilet groeide hij acht centimeter in de breedte. Daarnaast kreeg de RSI een 3,2-liter VR6-motor met 224 pk en vierwielaandrijving. In feite was het een Golf R32 met wulpse rondingen en een dikke spoiler. De Volkswagen New Beetle RSI heeft 1,5 ton aan fysieke downforce en sprint in 6,4 seconden naar de 100 km/u. En check dat lekkere rode interieurtje.

Waar ging het mis?

Nou, vooral bij het prijskaartje… 107.000 euro moest er worden neergelegd voor deze New Beetle. Daarmee was hij destijds duurder dan het instapmodel van de Porsche 911. Logisch dat Volkswagen daarom besloot om maar 250 exemplaren te maken van de RSI. Later bood het merk ook een New Beetle aan met 180 pk voor mensen die gecharmeerd waren van het nieuwe imago.

Ben je helemaal overtuigd en wil je de volgende eigenaar zijn? Bekijk dan de advertentie. (mirror)

Nieuwste van TopGear

Autonieuws