De Volkswagen I.D. Buzz heeft kans van slagen

Betekent dit het einde van het uitmelken van de T1?

Volkswagen I.D. Buzz
Volkswagen I.D. Buzz
Volkswagen I.D. Buzz
Volkswagen I.D. Buzz
Volkswagen I.D. Buzz
Volkswagen I.D. Buzz
Volkswagen I.D. Buzz
Volkswagen I.D. Buzz
Volkswagen I.D. Buzz
Volkswagen I.D. Buzz
Volkswagen I.D. Buzz
Volkswagen I.D. Buzz

Volkswagen presenteerde op de autoshow van Detroit schaamteloos de vierde moderne interpretatie van de Volkswagen T1. Of Bulli. Of Microbus. Of hippiebus. Of hoe je hem ook wilt noemen. Hij wordt nog harder uitgemolken dan de dood van een bekende muzikant. Volkswagen weet dat we toch niet kunnen haten op zo’n charmant busje. En inderdaad, de Volkswagen I.D. Buzz ziet er leuk en schattig uit.

De kans is aanwezig dat de I.D. Buzz voorlopig de laatste reïncarnatie is van de T1, want deze 21ste-eeuwse Bulli gaat wellicht in productie. ‘Dit is de meest realistische poging tot een Microbus tot nu toe’, zegt Jürgen Stackmann. ‘We moeten de aankomende weken onderzoeken hoe groot de markt in Amerika is. Ik denk niet dat de traditionele MPV-markt groot genoeg is, maar de I.D. Buzz combineert functionaliteit, ruimte en flexibele stoelposities.’

Volgens de NEDC-meetmethode rijdt de Volkswagen I.D. Buzz 600 kilometer op één lading. En om het extra leuk te maken: hij heeft 374 pk! In 5 seconden zit de hippiebus op de 100 km/u. Vanaf 2020 komt de I.D.-familie van Volkswagen en de Buzz zit daar dus wellicht bij. In 2025 wil Volkswagen zelfs één miljoen elektrische auto’s per jaar verkopen.

Nieuwste van TopGear

Autonieuws