Afgelopen week kwamen er twee bestellingen binnen bij Ton Ton Shoarma in Amsterdam. De bezorger werd op pad gestuurd om deze bestellingen rond te brengen. Bij een tweede bezorging kwam het niet: de bezorgscooter was foetsie. Er was echter nog één klant die hongerig op zijn shoarma aan het wachten was.

De boef was bijzonder selectief in zijn normen en waarden en besloot de tweede portie shoarma te bezorgen bij de klant. Je laat iemand immers niet op zijn shoarma wachten, dat is een ongeschreven regel. De shoarmatent belde na het incident naar de klant om te vertellen dat de bestelling iets later zou komen omdat de scooter gestolen was. Tot hun grote verbazing hoorde ze dat het eten gewoon bezorgd was.

De scooterdief was niet helemaal onbaatzuchtig bezig, want hij stak de twee tientjes van de klant in zijn eigen zak. ‘Waarschijnlijk zag de dief zijn kans schoon om wat extra geld te verdienen’, aldus een medewerker van Ton Ton Shoarma. Zo stal hij een scooter en verdiende daar ook nog geld mee. Het is niet bekend of de klant een tip aan de dief heeft gegeven voor de snelle bezorgservice. Wel gaf de klant een tip aan de politie in de vorm van een signalement.

Foto: Tiia Monto

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)