Nee, nee. De Rolls-Royce Cullinan is geen SUV. Als we Rolls-Royce moeten geloven, tenminste. Het is een HSV – een High-Sided Vehicle. Groot verschil. Echt. Hij staat op hetzelfde onderstel als de Phantom en rijdt als een vliegend tapijt. Meer weten we officieel niet. Zelfs de definitieve naam niet (hij is nu vernoemd naar de grootste ongeslepen diamant die tot nu toe op aarde is gevonden) of hoe ie eruit komt te zien. Aan de hand van een stel spionagekiekjes maakte het nieuwsgierige Peisert Design deze beelden.

Hoe realistisch dit is? Als je uitgaat van de testezel waarmee Rolls rondrijdt, komt het aardig overeen. Ook als je de conservatieve geest van Rolls-Royce in overweging neemt, kan het aardig kloppen. Natuurlijk is het mogelijk dat Rolls-Royce test met een model dat ver afstaat van het uiteindelijke ontwerp. Want om heel eerlijk te zijn, doen de vierkante lijnen van de bumper ons sterk denken aan een getunede Range Rover van Hamann of een schepsel van Startech. De klasse straalt er niet direct van af. Alhoewel, hij ziet er al driehonderdduizendmiljoen keer beter uit dan die oudere testezel met z’n belachelijke achterspoiler.

Specificaties Rolls-Royce Cullinan

Motorisch kun je naar hoge waarschijnlijkheid de specificaties van de Phantom overschetsen. Dus een muisstille 6,75-liter V12 die richting de 600 pk gaat, vierwielaandrijving en uiteraard een automaat. De prijs zal een stuk hoger liggen dan de 545.000 euro van de Phantom. De voltooide Rolls-Royce Cullinan, en zijn echte naam, komen volgend jaar.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)