In Genève hebben we de baas van Mercedes-AMG, Tobias Moers, aan zijn jasje getrokken. Na wat doorvragen, bevestigde hij dat de Project One hypercar 2,275 miljoen euro gaat kosten. Vreemd bedrag. Totdat je het productieaantal hoort: 275 modellen. De auto komt in september naar de autoshow van Frankfurt en klanten kunnen in 2019 hun eigen hypercar in de garage zetten.

Nog nooit propte een merk zoveel Formule 1-techniek in een straatlegale auto. ‘Het is pure F1-technologie‘, zegt Moers. ‘De 1,6-liter V6 bereikt 11.000 tpm en stationair draait ie op 1.280 tpm. Alle elektronische onderdelen zijn afkomstig van de Formule 1. Zelfs de split-turbo is aanwezig. De vooras is aangedreven door elektromotoren. Zelfs de batterijen komen uit de F1 en zijn de duurste cellen ter wereld. ‘

Wat kun je verwachten van een straatlegale F1-auto?

Bij een Formule 1-auto voor de openbare weg verwacht je monsterlijke prestaties. En al helemaal als er een onverslaanbaar team achter zit. De kennis en de mensen om deze razendsnelle hypercar te bouwen zijn er dus. Toch wil Mercedes er niet alleen maar een circuitvreter van maken. ‘Mijn taak is om er een auto van te maken die je elke dag kan gebruiken,’ aldus Moers. ‘Je moet geen team van ingenieurs nodig hebben, je moet gewoon op een knopje kunnen drukken en wegrijden.’

Er is nog geen officiële uitspraak gedaan over het vermogen. Over het algemeen wordt er verwacht dat de Mercedes-AMG rond de 1.000 pk zal hebben. Moers wil nu nog geen verdere specificaties bekend maken, maar hij zegt wel dat het de snelste straatlegale auto ooit zal zijn. Moers zegt dat Project One op de Nürburgring getest zal worden. Wanneer dit gaat gebeuren is nog niet bekend. Wordt dus vervolgd.

Reacties

  • Mcballs heeft op 8 maart 2017 geschreven:

    2.3 miljoen is toch wel iets anders dan 2.275 miljoen.
    vorige week een artikel waarin top Gear beweerde dat Infiniti nog steeds de hoofdsponsor van red bull is.
    Kijk voor plaatsing even je artikel na.
    Zou zonde In als Top Gear af zakt naar niveautje ‘autobahn.nl’.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)