Er is een nieuwe BMW M5 en dus zou je flauwe grapjes kunnen gaan maken over korting bij je plaatselijke bandenman. Maar ze zijn niet meer van toepassing, want BMW is gezwicht en heeft de bekendste sportsedan van allemaal voorzien van vierwielaandrijving. En dat is maar goed ook, want het bandenbudget ben je bij de aanschaf al kwijt. Of is dat een direct resultaat van de aandrijving op alle wielen? En bovendien: als je aan de knopjes zit, verscheurt de nieuwe BMW M5 alsnog binnen enkele seconden de achterbanden.

De nieuwe BMW M5 kost namelijk 14.200 euro meer dan zijn voorganger. De oude kostte minimaal 147.300 euro, de nieuwe kost maar liefst 161.500 euro. Overigens is dat slechts een slordige 1.000 euro meer dan de Mercedes-AMG E 63 S. Dat maakt de keuze direct een stukje lastiger. heel dicht in de buurt komen. Wat de transmissie betreft heb je maar één keuze, namelijk een automatische achtversnellingsbak.

Specificaties BMW M5

De motor is een vernieuwde 4,4-liter twin-turbo V8 met het mooie ronde getal van 600 pk, en 750 Nm koppel bij slechts 1.800 tpm. Dat is 40 pk en 70 Nm meer dan de afzwaaiende F10 M5. Langzaam is ie niet, met 3,4 seconden voor het sprintje van 0 naar 100 km/u. Van 0 naar 200 km/u gaat ie in 11,1 seconden, en hij bereikt een topsnelheid van 250 km/u. Afgeknepen, uiteraard. Zonder de elektronische veldwachters zou hij ongetwijfeld 320 km/u halen. Of er heel dicht in de buurt komen.

Op 20 september zwaaien de orderboeken open en de levering start maart volgend jaar.

Reacties

  • Carlos heeft op 18 september 2017 geschreven:

    161 mille voor een opgevoerde middenklasser? Je moet toch wel knettergek zijn om dat te betalen of een drugsdealer, maar die kopen ze meestal 2e hands. De afschrijving is ook wel geweldig snel, reken op 40% in een paar maanden.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)