Nee, dit is niet de zoveelste 911-variant, ontworpen om de gemiddelde tijd die een verwarde potentiële koper bij de dealer doorbrengt tot oneindige hoogtes op te schroeven. Dit is de nieuwste versie van Porsches GT-racer, een van de populairste circuitauto’s, die wereldwijd wordt aanbeden door amateurs en professionals. Da’s andere koek.

We zijn eraan gewend dat Porsche het van de hoogste toren schreeuwt wanneer er ergens in de fabriek een schroefje wordt vastgedraaid of Walter Röhrl een scheet laat, maar de wijzigingen die deze RSR voor modeljaar 2011 ontving, zijn zelfs voor hun begrippen nauwelijks nieuwswaardig. Geeft verder niks – if it ain’t broken, don’t fix it – maar spannend is anders. Ach, ze hebben er wel een rits mooie foto’s bij gedaan, en we vervelen ons.

Goed, de RSR dus. Die heeft 5 pk meer dan z’n voorganger. Vijf, ja, waardoor het totaal nu op 455 pk komt. Ook heeft ie een paar nieuwe en herontworpen spoilers voor extra downforce, en zijn de voorwielen een inchje breder gemaakt. Het onderstel werd iets aangepast, en natuurlijk heeft ook deze 911 nu led-achterlichten. Maar dat was het. Kost trouwens 410.000 euro exclusief belastingen, zo’n circuitspeeltje.

Plaatjes kijken dan maar.

Reacties