Oude Porsches hebben geen last van discriminatie. Het maakt geen klap uit hoe oud ze zijn, in elke toestand ze verkeren of welke kleur ze zijn: ze zijn geld waard. Behalve de 996 dan, maar dat komt ook nog wel. Ben jij op zoek naar een mooie investering?

Trek dan maar je portefeuille of dat hippe ding waar je tegenwoordig je pasjes in bewaart (want wie heeft er nou nog contant geld?) en roep de woorden: ‘shut up and take my money’.

Sla je pegels stuk op 1.220 kilo aan zeldzame Porsche 911 Carrera RS N/GT. Slechts 290 van deze lichtgewicht modellen verlieten de fabriek. De ingenieurs zijn in 1991 helemaal loco gegaan met gewichtsbesparing. Zelfs de leren stoelbekleding werd vervangen door lichter Nomex-materiaal. Het is in principe een Cup-auto voor de straat, dus de Carrera RS N/GT heeft een rolkooi, een brandblusser en vijfspuntsgordels.

Wat ligt er achterin de Porsche 911 Carrera RS N/GT?

De motor? Dat is natuurlijk zo’n fenomenale luchtgekoelde zescilinder met 3,6 liter inhoud. Dat betekent 260 pk en een nog betere soundtrack. Op de teller lees je zo’n 40.000 kilometer.

Nummer 76 van 290 staat nu bij Silverstone Auctions in Engeland. Hij gaat 15 oktober onder de hamer en naar verwachting kost hij 155.000 tot 180.000 euro. Dat is een serieus koopje als je bijvoorbeeld kijkt naar deze Porsche 911 Carrera RS N/GT, die kost je 325.750 euro. Zo is het ook een stuk makkelijker om de persoon met de broek aan in huis te overtuigen dat jij toch echt een Porsche nodig hebt .

Reacties

  • prinsbongout heeft op 4 oktober 2016 geschreven:

    Belachelijk, je ruikt de armoedige (hitler)keverafkomst als je in zo’n oude 911 zit.
    Het modelletje was wel aardig, maar is veel te lang uitgemolken, daarnaast breng je je leven in gevaar als je met zo’n oude 911 echt gaat racen want die zijn veel te listig dankzij de verkeerde plaatsing van de motor. Die dingen zijn hier veel te duur, voor 10-20 mille heb je al een 911, als je wat verder weg zoekt.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)