Japanse legende na Japanse legende staat op uit de dood. Zo hebben we al een nieuwe Honda NSX, krijgen we zeker een nieuwe Toyota Supra en zelfs de Mazda RX-9 komt volgens de laatste geruchten tóch (heel misschien) weer wel. De Nissan Skyline leeft voort in de GT-R en de Subaru Impreza WRX STI verloor enkel een klein stukje van zijn naam.

Dus, Mitsubishi, waar blijft de nieuwe Lancer Evolution? En niet met het slappe excuus komen dat er een nieuwe Eclipse komt. Dat is geen Eclipse. Met het nieuwe groene beleid, is de kans vrij klein dat er binnenkort een nieuw vierwielaangedreven monster komt van Mitsubishi.

Dus, dan moeten we zelf maar iets maken, dacht JAPO Motorsport. En dan niet een sedan, maar gelijk een stationwagen. Want snelle stationwagens zijn cool. Een probleem: de gezinsvariant van de brute modderhapper is enkel geleverd in Japan, en dus zit het stuur rechts.

De Mitsubishi Lancer Evolution Wagon wordt helemaal kaalgetrokken en in bad gedaan om al het vuil en roest te verwijderen. Alle rubbers, trimstukken en ruiten zijn nieuw. Japanse tuner Tomei levert de 2,3-liter viercilinder. Met wat hulp van JAPO Motorsport blaast het turboblok 567 pk naar de wielen. Als kers op de taart verplaatst de Duitse tuner het stuur naar links. Dit hele proces duurt zo’n vier maanden.

Wat kost een linksgestuurde Mitsubishi Lancer Evolution Wagon?

De vanafprijs is 64.000 euro. Als je alle opties aanvinkt, betaal je 119.000 euro. Allemaal zonder de Nederlandse belastingen, uiteraard. Een hoop geld, maar dan rij je wel de Singer Porsche onder de Japanse auto’s. In de aankomende drie jaar wil JAPO Motorsport 45 exemplaren bouwen. Volgens de bouwer is het niet de enige linksgestuurde Lancer Evo Wagon die je kunt kopen, maar wel de enige veilige. Er schijnen nog al wat halfbakken hokken rond te rijden.

Niet helemaal jouw smaak? Het bedrijf werkt momenteel aan een linksgestuurde Nissan Skyline R34 GT-R. Begin vast met sparen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)