
Jazeker, dit is de nieuwe Mercedes E-klasse Coupé. Moeten we nog iets zeggen over dat hij sterk lijkt op de C- en S-klasse? Nee? Mooi. De nieuwe Mercedes E-klasse Coupé ziet er net als zijn familieleden bijzonder fijn uit met zijn ronde bips en dunne achterlichten. Het is als appeltaart op een verjaardag: geen verrassing dat het er is, maar toch zeer welkom.
Net als bij de Estate kun je over de Coupé bijster weinig interessants vertellen: het is net de sedan, maar dan twee deuren minder. Wel is de nieuwe Mercedes E-klasse Coupé vanbinnen een stukje groter dan zijn voorganger. De achterpassagiers hebben bijvoorbeeld 74 millimeter meer beenruimte. Alsof je een upgrade krijgt bij Transavia naar de eerste klas. De hele auto is eveneens 74 millimeter breder dan zijn voorganger. Grappig toeval.
Vol trots vertelt Mercedes over de welkom-functie van de langwerpige achterlichten. Wanneer je de E-klasse Coupé opent, lichten de led-units van binnen naar buiten op. Als je de auto dicht doet, doven de achterlichten van buiten naar binnen. Een soort van handig om te zien of de auto nu dicht of open is, maar het ziet er peppy uit. Alsof je niet toch nog een keer voor de zekerheid je auto op slot drukt. Check hieronder maar, en volg ons ook even op Instagram, nu je toch bezig bent.
Hoe zit het met de motoren van de Mercedes E-klasse Coupé?
Gelijk maar het slechte nieuws in je gezicht gooien: Mercedes zegt nog niets over de AMG, daar moet je dus nog even geduld voor hebben. In den beginne mag je kiezen uit de E 220 D, E 200, E 300 en E 400 4Matic. Zodra we weten wanneer je de release van de Mercedes-AMG E 63 Coupé op je kalender mag zetten, hoor je het uiteraard van ons.
Meer van TopGear


Voor minder dan 1.500 euro is deze Mercedes E 53 de perfecte stationwagon

De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

De duurste auto met meer dan 200.000 kilometer op de teller is deze bijzondere Mercedes

De beste auto ooit gebouwd kun je vanaf nu belastingvrij rijden in Nederland

Eenhoorn voor lange afstanden: de Mercedes E 300 de 4Matic Estate All-Terrain is een diesel-PHEV

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
