‘Wij willen moderne en klassieke onderdelen combineren om prachtige, functionele motorfietsen te bouwen die een unieke rijervaring teweegbrengen’, zo staat te lezen op de website van het Duitse Kaspeed Custom Motorcycles. Die missie lijkt hier behoorlijk geslaagd, dunkt ons.

De basis

Als basis diende een Ducati 750 SS uit 2001, een motorfiets die niet direct uitblinkt door zijn slanke bouw. Om er een compacte caféracer van te kunnen maken, ging Kaspeed daarom eerst met de achterkant van het frame in de weer. De constructie werd ingekort, versmald en versimpeld, waarna er een achterlichtje werd ingebouwd. Vervolgens werd er een bescheiden achtersteven op gemonteerd, met een op maat gemaakt zadel.

Le Mans-kap

De brede tank mocht blijven, maar de voorkant van de fiets ontving een typische Le Mans-kap, inclusief een kleine, ronde koplamp met led-ring en een los gemonteerde voorruit. De tank en kapdelen werden gespoten in de Ferrari-kleur Rosso Fuoco. Ook het frame en de luchtgekoelde L-twin, die met zijn 64 pk verder onveranderd bleef, kregen een nieuwe laklaag. Retro-tellers van Daytona, Motogadget-miniknipperlichten, unieke spatborden, LSL-hendels, twee uitlaten met gelaste uiteinden in GP-stijl en Pirelli Diablo Strada-banden vullen het totaalplaatje verder in.

Magnifiek

Het resultaat is een fiets waarvan wij even flink met onze ogen moeten knipperen. Wie had gedacht dat uit een 750 SS, niet bepaald de meest aanbeden Ducati, zoiets magnifieks kon ontstaan? Kaspeed bouwde slechts één exemplaar, maar volgens hun website is ie nog te koop voor een niet nader te noemen (maar vast niet mals) bedrag. Wees snel, voor we onze spaarpot te pakken hebben…

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)