Daar is ie eindelijk: de officiële productieversie van de Jaguar I-Pace. En dat betekent dat Jaguar grootheden als Audi, BMW en Mercedes te snel af is met een Tesla Model X-concurrent. De dappere concept-proporties van de Jaguar I-Pace overleefden de transitie naar het productiemodel.
Enkel de velgen krompen van 22 naar 18 inch. Een 90-kWh lithium-ion batterij zorgt voor een actieradius van 480 kilometer volgens de WLTP-cyclus (NEDC: 543 kilometer). Aan de snellader is de batterij met 40 minuten voor 80 procent vol. Met een wallbox thuis duurt het zo’n 10 uur. Twee elektromotoren (met de aandrijfas dwars door de motor heen) leveren een systeemvermogen van 400 pk en 696 Nm op alle wielen. In 4,8 seconden sprint de Jaguar I-Pace naar de 100 km/u. Geen Tesla-waarden, maar toch zeker niets om je voor te schamen.
De gewichtsverdeling is gelijk over alle wielen. De lengte van de I-Pace is op een paar millimeter na gelijk aan die van de Porsche Macan, maar de wielbasis is 180 millimeter langer. De I-Pace staat op een soort groot skateboard waarbij alle techniek in de bodem zit. Op ditzelfde platform plaatst Jaguar in de toekomst ook andere modellen. Je krijgt 30 millimeter meer beenruimte dankzij deze architectuur. De kofferbak heeft een inhoud van 656 liter, of 1.453 liter als de achterbank volledig is neergeklapt.
De grote binnenruimte dankt de Jag aan de compacte elektrotechniek. Het gewicht ook, trouwens: 2.100 kilo. Je kunt de Jaguar I-Pace direct bestellen. Je betaalt minimaal 80.330 euro.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)