We noemden het eerder een stompzinnig ontwerp: de plaatsing van de ‘Bowtie’ (het Chevrolet-logo) onder de grille van de Aveo. ‘Knal dat logo gewoon in de grille en niet op een te krap stukje plastic’, bromden we.

Maar nu flikt Chevrolet hetzelfde trucje ook bij de nieuwe Camaro. En wel uitsluitend bij de buitensporige SS-uitvoering. Het merk plaatste de ‘Flowtie’ (de Bowtie, maar dan met geoptimaliseerde lucht-flow) daar om de grille te openen en het Amerikaanse achtcilindergeweld van genoeg koele lucht te voorzien.

Dat roept de vraag op: liet de Camaro-ontwerper zich inspireren door de Aveo? Of: wat verbergt de Aveo onder de motorkap? Toen wij ermee reden, gedroeg de 1,3-liter viercilinder zich verdacht overtuigend als een, eh, viercilinder.

Ligt er dan toch stiekem een V8 onder de motorkap, waarbij je de linkerhelft met een geheime sleutel tot leven wekt? En zijn het de Aveo-eigenaren die zich de ballen uit hun broek lachen, in plaats van andersom? Is dit het grootste complot sinds de dieselgate? Zijn alle eigenaren lid van een geheime genootschap met als enige doel de waarheid te verdoezelen? We zullen het nooit weten.

Chevrolet de grootste in Europa

In 2012 plaatsten we over de Aveo overigens de kanttekening dat Chevrolet de ambitie heeft om binnen een paar jaar het grootste niet-Europese merk in Europa te worden. Er mag even smakelijk gelachen worden.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)