
Als je naar de dealer gaat, kun je twee dingen doen. Of je vinkt net als de rest van angsthazerig Nederland zilvergrijs aan. Of je koopt de auto echt voor jezelf en kiest een kleur die je wel mooi vindt.
Zo ook de eigenaar van deze Turbo S. Hij ging voor de kleur Olive Green (PTS274). Met als resultaat: de dikste Porsche 911 Turbo S van Nederland. Of de lelijkste. Afhankelijk van de kegeltjes en staafjes van de toeschouwer. Op de redactie zijn we er nog niet helemaal over uit. Wereldwijd zijn volgens Mick Kok slechts vier moderne auto’s in deze kleur geleverd. Een Boxster Spyder, een GT3 RS, een Carrera 4S Cabriolet en dit monster. In 1978 was het nog een standaard kleur.
Porsche is zo aardig geweest om de zijskirts, de luchtroosters binnenin en de sierlijsten op het dashboard ook mee te spuiten. Of je het mooi vindt of niet, je moet het ermee eens zijn dat je wel lef hebt als je je auto van minimaal 260.000 euro in zo’n smaakafhankelijk kleurtje laat spuiten. Deze heeft nog net even iets meer gekost.
Word je niet groen van jaloezie door de kleur, dan wel door de specificaties van de Turbo S. Standaard gaat de auto in 3,0 seconden van 0 naar 100 km/u dankzij een 3,8-liter turbomotor met 580 pk. Vermoedelijk doet dit groene exemplaar het ietsjepietsje sneller dankzij een uitlaat van Edo Competition.
Eén reactie op “Is dit de dikste Porsche 911 Turbo S van Nederland?”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Koop met wat vrienden deze Porsche 911-collectie inclusief vrachtwagen en trailer

Manhart grijpt terug op de Porsche 911 GT2 RS en geeft hem 945 pk

Deze Porsche 911 GT2 RS MR crashte op de Nürburgring – dit zijn de totale kosten

Nieuw Nürburgringrecord voor de kortste ronde?

Kooptip: Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand

Snelste rondetijd Zandvoort is voor de Porsche 911 GT2 MR

Boze Duitser rijdt expres mobiele flitser omver (en dat wordt nog veel duurder dan een boete)

Zustermerk van Volvo komt met spotgoedkope camper (die een beetje lijkt op de Multipla)

De privécollectie van de baas van Bugatti is niet wat je zou verwachten

Bij dit Funda-huis parkeer je je auto gewoon in je werkkamer

Nooit meer stoeprandschade: dit is de ‘eerste onverwoestbare velg ter wereld’

Degene die dit heeft samengesteld verdient een plaatje met daarop zijn naam en de vermelding “held” en maak dat plaatje dan ook maar meteen in de kleur Extra Vergine Groen