Over een maand of wat gaat Chevrolet ons verblijden met een extra gepeperde versie van de Corvette Z06, met onder de motorkap een 7,0 liter V8 die dankzij een turbocharger ongeveer 700 pk levert. Goed nieuws, maar zo mogelijk nog mooier is dat General Motors plannen zou hebben om hetzelfde motorblok in het vooronder van de nieuwe Cadillac CTS-V te lepelen.

Voor de Caddy zou het vermogen dan wel enigszins worden teruggeschroefd naar 600 pk, maar dat is nog altijd aanzienlijk meer dan Europese tegenstrevers als de BMW M5 en Audi RS4 op de weg brengen. De Amerikanen slaan zich dan ook nu al op de borst door te roepen dat de BMW M5 het nakijken heeft als ‘het volgende model niet aanzienlijk beter is’.

En daar krijgen we toch een meewarige glimlach rond de lippen. Want een Cadillac met 600 pk mag dan leuk zijn, maar om een Europese supersedan ook op een traject met bochten zoek te kunnen rijden, moet je toch echt van goeden huize komen. Nu lijkt het erop dat General Motors druk bezig is met zijn huiswerk. De CTS-V die het allemaal moet gaan doen, krijgt de beschikking over een verbeterde wielophanging, een kortere stuuroverbrenging, iets verbrede spatborden en een aërodynamische bodykit. Klinkt goed allemaal, maar we zijn nog steeds erg benieuwd of dat voldoende is in een tête-à-tête met de concurrentie. 

Reacties