
Vermogen heb je nooit te veel. Niet dat we ons kunnen voorstellen dat er Audi TT RS-rijders waren die vonden dat hun auto hier en daar wel een powerzetpil kon gebruiken, maar toch: Audi zag mogelijkheden nog 20 pk extra uit het heerlijke vijfcilinderblok te pompen, en daar hebben wij principieel nooit iets op tegen.
Het resultaat heet TT RS Plus. Door de vermogensinjectie levert de motor nu 360 pk, waarmee een sprintje naar 100 km/u maar 4,1 seconden hoeft te duren (da’s met de S-Tronic automaat, als je zo nodig zelf wilt schakelen kun je daar nog minimaal 0,2 tellen bij optellen) en de koek pas op is bij 280 km/u. De Plus-optie is leverbaar op zowel de Coupé als de Roadster.
Je kunt de Plus herkennen aan zijn antracietkleurige grille met mat-aluminium omlijsting en de zwarte spiegelkappen van met koolstofvezel versterkt kunststof (ook bekend onder de saaie afkorting CFRP (wat, voor het educatieve element, staat voor Carbon Fiber Reinforced Polymer). Mocht je achter hem rijden (de kant die je ongetwijfeld het meest zult zien), dan weet je bij het zien van zwarte ovalen uitlaatpijpen dat je je inhaalpogingen beter kunt stoppen.
Het is niet helemaal duidelijk of en wanneer de TT RS Plus naar Nederland komt. Over de prijs kunnen we dan ook niet veel zeggen, behalve dan dat in Duitsland een meerprijs van vier mille gerekend wordt.
Meer van TopGear


Audi TT (2024) vs Audi TT (1999): Dit hebben de eerste en laatste Audi TT gemeen

Is dit dan echt de laatste uitvoering van de Audi TT?

Rust in vrede: De Audi TT krijgt een speciale Final Edition

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Als je goedkoop boodschappen wil doen in Duitsland, heb je aan je rijbewijs niet voldoende

Speciale feest-Volkswagen met 326 pk komt nu ook naar Nederland

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

Zustermerk van Volvo komt met spotgoedkope camper (die een beetje lijkt op de Multipla)

De privécollectie van de baas van Bugatti is niet wat je zou verwachten

Bij dit Funda-huis parkeer je je auto gewoon in je werkkamer

Nooit meer stoeprandschade: dit is de ‘eerste onverwoestbare velg ter wereld’

Blijkbaar kun je nu als fietser ook een flitsboete krijgen (in dit geval van 211 euro)
