Nee, precies, wij vonden de standaard Audi RS6 Avant en RS7 Sportback ook altijd wat flauw qua prestaties. We mogen in onze handjes wrijven: met de toevoeging Performance, zoiets als S van Mercedes-AMG en Competition van BMW, krijgen de rappe beestjes er zomaar 45 pk en 50 Nm bij.

De nieuwe, extra hete RS6 en RS7 Performance zijn te herkennen aan hun dikkere bumpers, titanium accenten en glimmende zwarte grille. Ze staan op 21 inch velgen en zijn uit te voeren in de unieke kleur Ascari-blauw metallic (altijd doen). De belangrijkste wijzigingen moet je niet zien maar voelen: de extra oomph zorgt voor een acceleratietijd van 0 naar 100 km/u die 0,2 seconden sneller is en nu op een straaljagerwaardige 3,7 seconden blijft steken. Van 0 naar 200 km/u ga je nu in 12,1 seconden, oftewel 1,4 seconden sneller dan in de standaard RS6 en RS7. De topsnelheid is nog altijd standaard 250 km/u, maar optioneel aan te passen naar 280 of 305 km/u.

De RS Performance-modellen staan op een 20 millimeter lager luchtgeveerd onderstel of, als je daarvoor kiest, op een sportonderstel met Dynamic Ride Control. Net als bij de R8 kun je de verschillende rij-instellingen nu met een knop vanaf het stuur bedienen. Mocht het je allemaal nog niet wild genoeg zijn, dan kun je als extraatje bijvoorbeeld nog kiezen voor een sportdifferentieel op de achteras of voor een setje koolstof-keramische remmen.

De RS6 Avant Performance is vanaf nu te krijgen voor een Nederlandse prijs van 155.590 euro. Voor de RS7 Sportback Performance moet je 167.620 euro meebrengen.

Reacties