De Audi R8 krijgt dikwijls de term ‘net-niet-supercar’ naar zijn hoofd geslingerd. Voornamelijk omdat het gewoon een Audi is, en geen Ferrari of Lamborghini. Aan de specificaties kan het niet liggen: de Audi R8 V10 Plus smijt standaard 610 pk naar de wielen.

ABT vindt het maar sneu voor de Audi R8. Tijd voor een make-over. De Audi R8 van ABT krijgt enorme luchthappers vóór en een moeder van een diffuser achter. Stoer hoor. De zichtbare koolstofvezel uitlaatsierstukken in de achterbumper verstoppen een nieuwe riolering. De tuner wist zelfs nog verbeterpunten te vinden in het onderstel. Laat ze dat in Ingolstadt maar niet horen. Nieuwe stabilisatoren en dempers geven de Audi R8 van ABT een lager zwaartepunt (duh) en nog belangrijker: hij weegt 50 kilo minder!

Niet tevreden? Nou vooruit: 20 pk erbij kun je krijgen. Niet zo ABTnormaal als je zou verwachten van de tuner. De Audi R8 van ABT is dus net iets krachtiger, net iets lichter en net iets scherper. Zei er iemand Audi R8 GT? Als kers op de taart rooft ABT een naai-atelier leeg en voorziet het interieur van nieuwe stofjes. Hoe snel de Audi R8 van ABT nu is naar de honderd of de topsnelheid, communiceert de tuner nog niet. Net zoals de prijzen. Als je zoekt naar een koopje, kun je beter ergens anders kijken. En sowieso geen R8 kopen.

Bekijk ook de Audi TT van ABT en de Audi RS 6+

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)