ABC of Death is een duistere reclame van Volvo

Zeer zwarte humor van Volvo...

Oei, dit zijn we niet gewend van Volvo: een zeer duistere commercial voor de XC90 vol mensen zonder hartslag en zwarte humor. En dat van het feelgood-merk dat nog liever over veiligheid praat dan de GGD. Volvo, met zijn perfect uitgekiende reclamecampagnes met Zlatan en Avicii, begaat een complete stijlbreuk met deze sinistere commercial. Hoe kan dit? Simpel: het gaat hier om een zogenoemde spec commercial.

Wat is een spec commercial?

Een spec commercial is een reclame die niet in opdracht van een merk of bedrijf is gemaakt. Dat doen reclamebureaus bijvoorbeeld om meer bekendheid te krijgen. Deze Volvo-reclame komt uit de koker van filmmakers Daniel Titz en Dorian Lebherz. De kippenvel-opwekker kreeg bijzonder genoeg wel Volvo’s zegen. Waarom ook niet: gratis reclame en niemand legt het loodje dankzij een Volvo. Luister zeker aandachtig naar het nummer onder de reclame.

Bekijk ABC of Death

Nieuwste van TopGear

Autonieuws