Abarth (want dat is een los merk, ja) neemt ook wat speciale dingetjes mee naar Frankfurt. Een Punto SuperSport bijvoorbeeld, met 10 extra pk’s – woei! En een 500C Italia, met een speciaal interieur en wat mooie accenten. Maar ze brengen vooral dit mee: de 695 Competizione.

Heb je je wel eens afgevraagd wat er zou gebeuren als je een klein heethoofdje als de Abarth 500 nog wat lichter, scherper en stoerder zou maken? Wat als je er harde kuipstoelen van koolstofvezel in zou plaatsen, plus een rolkooi in plaats van een achterbank, zoals Maserati met hun MC Stradale doet? Garneer de boel met leer en alcantara, en je hebt een van de leukste kleine autootjes die je maar kunt bedenken, toch?

De 695 wordt vooruit gestuwd door een 1,4-liter T-Jet benzinemotor die ruim 180 pk op de voorwielen loslaat. Er is een race-geïnspireerde sequentiële flipperbak, er staan schorpioentjes op de pedalen en de dikke 17-inch velgen komen regelrecht van de 695 Tributo Ferrari waarmee Abarth twee jaar geleden al eens liep te pronken. Er zijn dikke Brembo-remmen voorhanden, en de uitlaat draagt de naam Record Monza en schreeuwt extra hard als je boven de 3.000 toeren komt. Wij zijn verliefd.

Reacties

Meer van TopGear