Is net de nieuwe turbo van de 911 aangekondigd, volgt meteen ook de meest spectaculaire straatversie, de nieuwe GT3 RS, een auto die opvalt en waarin je als berijder ook opvalt. Kortom, je hebt meteen aanspraak als je uitstapt. Het medicijn voor vrijgezellen!
 
De GT3 heeft overigens geen turbo, maar wurmt toch 450 pk uit 3,8-liter. Bij het vorige model was de cilinderinhoud nog 3,6-liter. De winst in vermogen bedraagt 15 hele paardenkrachten. Porsche noemt de GT3 RS een straatversie, maar hij is natuurlijk gewoon in elkaar gesleuteld voor op het circuit.
 
Het onderstel is volledig daarop aangepast. PASM heeft een andere programmering, voor en achter staan de wielen verder uit elkaar en er is waar mogelijk gewicht bespaard. Denk aan een opzichtige achterspoiler van carbon, diverse aluminium elementen, titanium voor de uitlaat en de toepassing van een minder zwaarlijvige lithium-ion accu.
 
De nieuwe 911 GT3 RS staat al vanaf januari in de showroom en als je 210.150 euro meeneemt is de dealer wellicht genegen hem aan je mee te geven.

Reacties