Bentley is doorgaans geen merk dat bekend staat om zijn innovatieve dadendrang. Maar zelfs een van tradities doordrenkt merk als Bentley kan niet doof blijven voor smeltende ijskappen en strengere milieueisen.

Het is een understatement om te zeggen dat Bentley hoort tot de zwaargewichten van de auto-industrie. Een Continental GT Coupe weegt met 2.350 kilo bijvoorbeeld net zo veel als een kleine vrachtwagen, en de redelijk dorstige twaalfcilinder produceert ongeveer net zo veel CO2 als vier Smarts. Kennelijk is dat ook doorgedrongen tot Bentley-baas Stuart McCullough. Hij laat weten dat Bentley overweegt de eigen filosofie enigszins bij te stellen.

Dat betekent niet direct een aardverschuiving, maar wel dat in Crewe gekeken wordt naar moderne en lichtere materialen, en wellicht ook enigszins kleinere en lichtere modellen. Maar gelukkig meldt McCullough ook dat veranderingen alleen worden doorgevoerd als klanten het er mee eens zijn. Aangezien de doelgroep van Bentley in de veronderstelling verkeert dat groter nog altijd beter is, zal het nog wel een tijdje duren voor er bij de autofabrikant van hun keuze echt iets verandert.

Reacties