De verkwikkende werking van een dosis Speed heeft ook invloed op de Bentley Continental GTC. Door dezelfde reeks technische wijzigingen door te voeren als bij de GT Speed, ontstaat de snelste ooit door Bentley gebouwde cabriolet.
 
Tegelijk met de lancering van de GTC Speed heeft ook de ‘modale’ GTC een aantal wijzigingen ondergaan. Zo is het front herzien met een meer hoekige en rechtopstaande grille en een aangepaste luchtinlaat onderin de bumper. De koplampen krijgen een chromen omlijsting, want blingbling blijkt ook in 2009 nog steeds in!
 
Belangrijker is dat de 6-liter W12-motor in de GTC Speed 610 in plaats van 560 pk levert en daarmee de snelheidsnaald laat oplopen tot 322 km/u. Overigens moet de kap dan wel dicht. Open komt de auto niet verder dan een ‘zielige’ 312 km/u. De toename in vermogen wordt overtroffen door het koppel, dat stijgt tot 750 Nm. De derde telg in de Bentley Speed-familie sprint in 4,8 seconden naar de 100 km/u.
 
Uiterlijke verschillen van de Speed? Volop, zoals de 20 inch multispaak wielen, donkere rasters in de grille en luchtinlaat, een lagere stand op de wielen, aangepaste eindpijpen en een aërodynamisch geoptimaliseerde achterspoiler.

Reacties